מי אני?
פרטים עלי
הרב אודי פרומן
- מי אני?
אני איש חינוך, מוסמך לרבנות ולדיינות, עוסק בחקר התלמוד, כלכלה והלכה ועוד. גר בירושלים.
בשנים האחרונות נעשיתי מודע לתחום הפגיעות המיניות וליכולת החלקית מאד של הסביבה להתמודד עם התופעה הזו.
במגזר הדתי והחרדי ההתמודדות עם הנושא לקויה במיוחד, מתוך תפיסת ההתגוננות של המגזרים האלה והחשש שמא חשיפת המציאות המרה תהיה בגדר "חילול השם". לאמיתו של דבר ההפך הוא הנכון. עצימת העיניים המכוונת, הטיוח והשתקת התופעה גורמות לחילול השם הרבה יותר גדול.
הבלוג הזה הוא ניסיון לתת מענה רוחני והלכתי לנפגעים הרבים, הנושאים בלבם את סוד הפגיעה מבלי שהם יכולים לחלוק אותו עם החברה. זהו חלק ממגוון פעולות שאני עושה בכדי להציף את התופעה ולקדם את הטיפול בה.
ישרר כוחך. ולוואי שירבו יישרי הדרך בעמנו
השבמחקאל תהיה צדיק הרבה
השבמחקהרב פרומן,
השבמחקכתלמיד שלך לשעבר בישיבה, אין לי אלא להצטער על כך שלא ניצלתי כל רגע בישיבה ללמוד ממך יותר ויותר.
יישר כח על כל הפעילות שלך בתחומים הרבים.
יהונתן
תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.
השבמחקתגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.
השבמחקשלום וברכה - האם יש קשר משפחתי למר יצחק מנחם מענדל ב"ר משה זאב פרומן? אשמח לתגובה - תדוה!
השבמחקשלום רב, אני נפגעת גילוי עריות לצערי ואני זוכה להושעה מהשם יתברך וכולי מבולבלת. להבין שטומאה וקודש זה אמיתי, והאל חי, האם אני כנפגעת גילוי עריות יכולה למשל , להתחתן? ללדת? כי לפי התורה זה דין מפחיד ומוזר. גם לפי ספר המידות. אודה על כל עזרה בהבנה, תזכו למצוות אמן
השבמחקכואב מאד כתיבתך תמה וחששתי לרוץ להגיב כשראיתי שלא יהיה בעיות באישות החמורות מאד ויכולות לפסול את כל הדורות להבא בממזרות וזה חמור מאד שלא יבואו אחרי זה בקהל ה' ואת כן באה כי ה' אוהב אותך ואת לא רוצה להיפסל כתבתי במהרה דברים בחפזה בלשון תלמודית ומהתנך ואשימם פה אפיעלו שלא בארתי את זה בלשון קלה .. שיכול להיות קשרי אישות גם בגילוי עריות יש בתורה בפרשת שמות משפטים ספר דברים כי תצא . ויקרא אחרי מות קדושים. ''
מחקכבודו אולי ישנא אותי נגד ההטפה בישיבות וברבנות אבל חששתי לרוץ בקיצור שלא יימצא שמכשילים בנות בספק אשת איש אז מיהרתי
סליחה שממהרת.. יכול להיווצר קושי הלכתי במקרים אלו שמחייב התרה כגון של גט מן הספק.. וספיקא דאורייתא- לחומרא.. יש חיובי תורה חמורים בפרשת משפטים ועוד.. כמו '' וכי יפתה איש בתולה אשר לא אורשה ושכב עימה- מהור ימהרנה לו לאשה אם מאן ימאן אביה לתיתה לו כסף ישקול כמוהר הבתולות'' כמו כן בפרשה של תמר תמר בת דוד רצתה להתחתן לאמנון'' ועתה דבר נא אל המלך כי לא ימנעני ממך'' כדי להגן על כבודה וכן ראוי להישאר כבר באותו מקום כמו שכתוב בתורה בפרשת כי תצא שאנס חייב לפקוד את הבתולה ולהגן עלייה במצווה אלא אם היא מתנגדת .. וכן בספר הקנה שזה תיקון שלה היינו של תורה שבה ופגיעה בכבודה שהאנס יגן עליה ולא תהיה הפקר.. אם היא מוכנה וחייב לה.. וזה מהתורה וכן בפרשת גיטין ''האשה נקנית בבעילה'' אם יש הווא המינא שהיא מקבלת על עצמה אותו ואומרת בדיעבד זהו זה בעלי אני מחוייבת והוא '' אפילון שזה לאט מי שרצתה לכתחילה כמון תמר בת דוד המלך ואמנון..''אני קנויה'' הוא חייב לה גט מלבד פיצוי כל הנזק שפגע בה ולא היא חייבת... ברוב המקרים..גם אם לא היו עדים לקניין .. אין עדי קניין בכל מסכת קידושין ובתורה לדעתי רק בגט יש עדים ''כי מצא בה ערוות דבר'' .. ''על פי שני עדים או שלושה עדים יקום דבר''.. קניין זה ''ספק דאורייתא לחומרא'' שנקנית בבעילה או בכסף או בהבטחות עם אחד מאלה... דאורייתא וכן במעשה בבור וחולדה שאסרה עצמה על אף אחד כי התחייב לה שיישאנה אם יציל אוטתה מהבור וקיבלה על עצמה ושמרה אמונים לו הרבה שנים... ואסרה עצמה על כל היתר..והוא לא שמר אמון ויכול לקחת כמה נשים מהתץורה והתחתן בלעדיה לבד ושני בניו מתו על ידי חולדה ובור כי התחייב לה העדים בור וחולדה ם . הרבנות מסרבת לאמת ומרבה ממזרים בישראל.. שהיא לא מעריכה שבקניין שאינו ברבנות יש קידושין כדי להרג את תורת משה ועם ישראל ולהשאיר רק מי שהולך לרבנות נטו ולהרג את כל השאר היפך התורה חמוד . זה שהבחורה מפחדת אומר שיש ספק וספק צריך גט או מיתת הבעל .
--
לא יהו בנות ישראל הפקר'' ויש לי הרבה בזה היסוריה.. התורה חסה על בנות ישראל ולא חוששת ולא חושדת להן יודעת שלא חטאו אלא ''מאורסה בעיר אם לא צעקה''.. כל היתר מוגנות מהתורה. ולא ברבנות.. התורה מגנה עלינו ואומרת שאנו כשרות וחייבים לנו והרבנות אומרת ימח שמה נגד התורה שאנו הפקר ונמות ולא נקבל הגנה כשלא חטאנו כהוא זה לתורה מעולם...
התורה מחייבת אדם מותר הלכתית להגן עלינו בדין תורה מסיני לעולם ולשלם לנו הכל נזק צער בושת פגם וכתובה וחמישים שקל כסף או יותר והרבנות אומרת שהן הפקר ואין קניין אלא ''ברבנות?? ''?? זה שקר התורה מכילה הכל את כל בני ישראל הרבנות לא כשרה לישראל אם זה כבד עליך או תכעס חבל זה עיקר עיקרים לדון בזה ולנסת להשיג התורה שהיא גופנו וחיינו לכל בת כזו סליחה
גם ''תאנא מעשה באשה אחת שבאתה לבית מדרשו של רבי מאיר ואמרה לו - ''רבי ! אחד מכם קידשני בביאה. עמד רבי מאיר כתב גט כריתות ונתן לה. עמדו כולם כתבו ונתנו לה'' באותה גמרא שיש בה על עוד דברים בנושא .. המשים הקב''ה עד בינו לבין חברו ועוד כמדומני.. היכן היו העדים? לא שאלו אותה.. לא היו עדים שיכלו לדעת מי זה כי כל הבית מדרש כתבו ונתנו לה גט ליתר בטחון בלי לביישה החל מרבי מאיר עצמו... וכמה קל לתת גט להתיר אשת איש על פי דברעה והרבנים היום שומו שמים רוצחים ולא נותנים גט כדי להפקיר נשים ולחללן ולהשמידן שלא יבואו בקהל כשהן כשרות..
ועוד במשנה קידושין רבות על ספקות למי נתקדשה שזה וזה נותנים גט כך שברור שלא היו עדים ברורים וחזלן פסקו שספק מקודשת לשניים וצריכה גט ארורים הרבנות היום כה מחטיאי הרביםן !!!
נועה שלום.
השבמחקמצער כל כך...
הסטטיסטיקה מדברת על אחת מתוך כל שבע ילדות, שנפגעת מגילוי עריות בתוך המשפחה, על יד אבא, או אח גדול.
את בוודאי לא אשמה בזה. לא את יזמת את זה, וגם לא ראית מוצא.
לשאלתך, בוודאי שאת יכולה להתחתן, מלבד נישואין לכהן (אם האנס הוא אבא או אח) וללדת. בספר המידות לא ראיתי כלום. ובכל מקרה, התורה אינה מטילה אחריות על אנוסות, רק על האנס.
אבל לפני שאת מתחתנת, חשוב מאד ללכת לטיפול פסיכולוגי. גילוי עריות זו טראומה, וחייבים לטפל בה. אני מצרף כאן קישור של אורלי פרוינד, עמותת "יחד - מחושך לאור". אורלי היא בן אדם מואר, נפגעה בעצמה בילדות, והיא מסייעת בטיפול לנפגעות גילוי עריות.
זה הקישור: https://www.facebook.com/childabusesupport/
רק טוב.
סליחה שממהרת.. יכול להיווצר קושי הלכתי במקרים אלו שמחייב התרה כגון של גט מן הספק.. וספיקא דאורייתא- לחומרא.. יש חיובי תורה חמורים בפרשת משפטים ועוד.. כמו '' וכי יפתה איש בתולה אשר לא אורשה ושכב עימה- מהור ימהרנה לו לאשה אם מאן ימאן אביה לתיתה לו כסף ישקול כמוהר הבתולות'' כמו כן בפרשה של תמר תמר בת דוד רצתה להתחתן לאמנון'' דבר נא אל המלך כי לא ימנעני ממך כדי להגן על כבודה וכן ראוי להישאר כבר באותו מקום כמו שכתוב בתורה בפרשת כי תצא שאנס חייב לפקוד את הבתוטלה ולהגן עלייה במצווה אלא אם ה יא מתנגדת .. וכן בספר הקנה שזה תיקון שלה היינו של תורה שבה ופגיעה בכבודה שהאנס יגן עליה ולא תהיה הפקר.. אם היא מוכנה וחייב לה.. וזה מהתורה וכן בפרשת גיטין האשה נקנית בבעילה אם יש הווא המינא שהיטא מקבלת על עצמה אותו ואומרת בדיעבד זהון אני קנויה הוא חייב לה גט גם אם לא היו עדים לקנייןם .. אין עדי קניין בכל מסכת קידושין ובתורה לדעתי רק בגט יש עדים כי מצא בה ערוות דבר .. על פי שני עדים או שלוש/ה עדים יקום דבר.. קניין זה ספק דאורייתא לחומרא שנקנית בבעילה או בכסף או בהבט6חות עם אחד מאלה... דאורייתא וכן במעשה בבור וחןלדה שאסרה עצמה על אף אחד כי התחייב ךלה לבד ושניט בניו מתו כי התחייב לה העדים בור וחולדה ם . הר4בנות מסרבת לאמת ומרבה ממזרים בישראל.. שהיא לא מעריכה שבקניין שאינו ברבנות יש קידושין כדי להרג את תורת משה ועם ישראל ולהשאיר רק מי שהולך לרבנות נטו ולהרג את כל השאר היפך התורה חמוד . זה שהבחורה מפחדת אומר שיש ספק וספק צריך גט או מיתת הבעל .
מחק
מחקלא יהו בנות ישראל הפקר'' ויש לי הרבה בזה היסוריה.. התורה חסה על בנות ישראל ולא חוששת ולא חושדת להן יודעת שלא חטאו אלא ''מאורסה בעיר אם לא צעקה''.. כל היתר מוגנות מהתורה. ולא ברבנות.. התורה מגנה עלינו ואומרת שאנו כשרות וחייבים לנו והרבנות אומרת ימח שמה נגד התורה שאנו הפקר ונמות ולא נקבל הגנה כשלא חטאנו כהוא זה לתורה מעולם...
התורה מחייבת אדם מותר הלכתית להגן עלינו בדין תורה מסיני לעולם ולשלם לנו הכל נזק צער בושת פגם וכתובה וחמישים שקל כסף או יותר והרבנות אומרת שהן הפקר ואין קניין אלא ''ברבנות?? ''?? זה שקר התורה מכילה הכל את כל בני ישראל הרבנות לא כשרה לישראל אם זה כבד עליך או תכעס חבל זה עיקר עיקרים לדון בזה ולנסת להשיג התורה שהיא גופנו וחיינו לכל בת כזו סליחה
גם ''תאנא מעשה באשה אחת שבאתה לבית מדרשו של רבי מאיר ואמרה לו - ''רבי ! אחד מכם קידשני בביאה. עמד רבי מאיר כתב גט כריתות ונתן לה. עמדו כולם כתבו ונתנו לה'' באותה גמרא שיש בה על עוד דברים בנושא .. המשים הקב''ה עד בינו לבין חברו ועוד כמדומני.. היכן היו העדים? לא שאלו אותה.. לא היו עדים שיכלו לדעת מי זה כי כל הבית מדרש כתבו ונתנו לה גט ליתר בטחון בלי לביישה החל מרבי מאיר עצמו... וכמה קל לתת גט להתיר אשת איש על פי דברעה והרבנים היום שומו שמים רוצחים ולא נותנים גט כדי להפקיר נשים ולחללן ולהשמידן שלא יבואו בקהל כשהן כשרות..
ועוד במשנה קידושין רבות על ספקות למי נתקדשה שזה וזה נותנים גט כך שברור שלא היו עדים ברורים וחזלן פסקו שספק מקודשת לשניים וצריכה גט ארורים הרבנות היום כה מחטיאי הרביםן !!!