יום ראשון, 9 בנובמבר 2014

הרבי המזמר

בס"ד                                                                                                          טז מרחשוון, תשע"ה

התקשורת מלאה ידיעות על "הרבי המזמר", ר' שלמה קרליבך, שנפטר לפני 20 שנה.
אני לא אוהב להשבית שמחות, אבל גם לא לעצום עיניים.
בשנת 1998, במאמר שפורסם ברבעון הפמיניסטי יהודי "לילית" ציטטה שרה בלוסטיין כמה נשים מבוגרות שפנו אליה וספרו על הניצול המיני לו נפלו קרבן בידי הרב שלמה קרליבך, הרב המנוח של "קהילת ההתחדשות היהודית בברקלי". בתחקיר היא גילתה שמנהיגים רוחניים וקהילתיים שמעו בעבר תלונות לא מעטות על כך שהרבי המרקד פגע מינית בנשים שבאו להיוועץ עמו. הנשים היו בשנות העשרים והשלושים לחייהן כשפנו לרבי בבקשה שיסייע להן להתגבר על קשיים בחייהן. ביולי 1998 דיווח על הפרשה העיתונאי תום שגב ב"הארץ". בלוסטיין אמרה לו כי אימתה חלק מהפרטים והתרשמה שלמתלוננות לא היה מה להרוויח מן הפרסום ועל כן סברה כי התלונות אמינות. בגיליון הבא של "לילית" פורסמו מגוון מכתבי תגובה שחלקם מחו על כך שההאשמות מועלות נגד אדם מת, שאינו יכול להשיב על הדברים. את כל זה אני מצטט מספרו המצויין של פרופ' אלי זומר: "יחסים מקבילים" (עמוד 88).
אגב, אני אישית שמעתי גם כן תלונות מכמה כיוונים, תלונות שאין לי שום סיבה שלא להאמין להן. ובקשר לטענה שהוא מת, אני מפנה לרשימה שכתבתי:

תגובה 1:

  1. “החיים שלי חזרו !!! אחרי 14 שנים של נישואים שבורים, בעלי עזב אותי ואת שני התאומים שלנו. הרגשתי שחיי עומדים להסתיים כמעט והתאבדתי, הייתי רגשית מאוד זמן רב. אבל בזכות גלילת איות בשם ד"ר אלאבה אותה פגשתי ברשת ביום נאמן אחד כשדפדפתי באינטרנט וחיפשתי גלגול כישוף טוב שיכול לפתור את הבעיות שלי נתקלתי בכל עדויות על גלגול הקסמים המסוים הזה. יש אנשים שהעידו שהוא החזיר את אהובתם לשעבר, יש שהעידו שהוא משחזר רחם, מרפא הרפס ומחלות אחרות, יש שהעידו שהוא יכול להטיל כישוף להפסקת גירושין וכן הלאה. נתקלתי גם בעדות מסוימת, מדובר באישה בשם סוניה, היא העידה על האופן שבו ד"ר אלאבה החזירה את אהובה לשעבר בפחות משבעה ימים והפכה את ההשפעה של סרטן ילדיהם הקטנים, ובסוף עדותה היא הפיל את כתובת הדואר האלקטרוני של ד"ר אלאבה. לאחר שקראתי את כל אלה החלטתי לנסות את ד"ר אלאבה. יצרתי איתו קשר בדוא"ל והסברתי לו את הבעיה שלי. ותוך 3 ימים בלבד בעלי חזר אלי ופתרנו את הבעיות שלנו, ואנחנו אפילו יותר מאושרים מבעבר. ד"ר אלאבה הוא באמת אדם מחונן ואני לא אפסיק לפרסם אותו כי הוא אדם נפלא ... אם יש לך בעיה ואתה מחפש גלגיית כישוף אמיתית ואמיתית שתפתור לך את כל הבעיות שלך. נסה את ד"ר אלאבה בכל עת, הוא יכול להיות התשובה לבעיות שלך. הנה איש הקשר שלו {dralaba3000@gmail.com} או העבר לו WhatsApp דרך איש הקשר שלו למטה +2349071995123 תודה לך ד"ר ALABA.

    השבמחק