יום חמישי, 13 בספטמבר 2012

למה צריך בכלל את הבלוג הזה?

בס"ד, כו באלול תשע"ב

שלום לכולכם ושנה טובה!
הבלוג הזה עומד לעסוק בשאלות ובנושאים דתיים – הלכתיים, מחשבתיים ועוד – הצפים ועולים במציאות של פגיעות מיניות.
למה נראה לי שצריך בלוג כזה בכלל?
מה לרב ולפגיעות מיניות?
מסתבר שהסטטיסטיקה לפיה אחת מכל 3 נשים תיפגע מינית, ואחד מכל 6 ילדים נפגע מינית, חוצה מגזרים. היא תקפה במגזר הדתי והחרדי כשם שהיא תקפה במגזר החילוני. התוצאה היא שקיימת קהילה גדולה מאד של נפגעים. הקהילה הזו היא קהילה סודית, לא רואים אותה ולא שומעים אותה. החשש שהסוד ידלוף החוצה קיים גם במגזר החילוני, אך מסיבות שונות הוא חזק יותר במגזרים הדתי והחרדי. הנפגעות והנפגעים לא מדברים. המנטרה: "לשון הרע דבר נורא", החשש להרוס את המשפחה של הפוגע, החשש להרוס את הישוב/קהילה או לגרום לסכסוכים במקום להרבות שלום וכמובן חילול ה', כל אלו גורמים לנפגעים הדתיים לשתוק באדיקות.
מטבע הדברים עולות שאלות הקשורות לפגיעה, שאלות הלכתיות, שאלות של אמונה ועוד. אי אפשר אם כן ללכת לרב של השכונה, או של הישוב עם הקונפליקטים האלה, ובכל זאת, מישהו צריך לענות עליהם. זה צריך להיות מישהו שמצד אחד הוא אישיות תורנית, ומאידך, מכיר את המציאות של הפגיעה המינית והמרכיבים המתלווים אליה ומוכן להישיר אליה מבט.
עבור הקהילה הסודית הזו אני פותח את הבלוג החדש הזה. כאן תוכלו לשאול כל מה שעולה בדעתכם. אני מרכז סביבי אנשי מקצוע, שיוכלו להשלים לי פערי ידע, או גם לכתוב כאן בעצמם לעתים.
העיתוי, ערב ראש השנה תשע"ג, נראה לי מתאים. מתחילים לומר סליחות, ווידוי; מדברים על תשובה, חשבון נפש. אלו ימים שעלולים להיות בעלי אופי קודר עבורכם.
אבל לפני שאתם דופקים על החזה ואומרים אשמנו! אני רוצה לבקש מכם: עצרו רגע ושאלו: אשמנו?? ואולי לא?
אמשיך לכתוב על הנושא הזה ברשימה הבאה.

שלכם
אודי





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה