יום שני, 29 ביולי 2013

אפשר להתאמן על זה

בס"ד                                                                 כג באב תשע"ג

היית רוצה  לצעוק על המטריד ולומר לו שתכף את הופכת עליו שולחן, אבל את מוצאת את עצמך קופאת במקום, וכאשר הסיטואציה הקשה מסתיימת את רואה שלא עשית בעצם דבר...
מחקרים מצאו כי התגובה האוטומטית לאונס או לתקיפה מינית (ובעצם גם למה שמכונה הטרדה) עשויה להיות אחת משלוש – לחימה באנס, בריחה, או קפיאה (הרמן). שליש מנפגעות אונס ומחצית מנפגעות התעללות מינית בילדות (Heidt, Marx, & Forsyth, (2004  מגיבות בפסיביות ואפילו בקפיאה בעת התקיפה. מחקרים אמפיריים רבים מעידים שתגובה פסיבית כזו שכיחה מאוד בקרב נפגעי ונפגעות תקיפה מינית (Marx, Forsyth, & (Lexington, 2008; R . הפסיביות עשויה להיות תוצאה של תהליכים מנטאליים בלתי רצוניים, כגון תגובות של דיסוציאציה (תופעות של נתק האופייניות לתגובה החריפה לדחק), או תגובות גופניות בלתי רצוניות של שיתוק וקיפאון בתגובה לטראומה. תגובת קורבן פסיבית או קפואה מכונה לעתים בספרות המדעית "שיתוק כתוצאה מאונס" או "טוניק אימוביליטי" (Tonic Immobility)   


בריחה






מה אפשר לעשות עם זה?
מסתבר שאפשר להתאמן על זה. באמצעות אימון אי אפשר אולי לבטל את תגובת הקפיאה לחלוטין, אבל אפשר לקצר אותה מאד, לשנייה, לשבריר שנייה, לפרק זמן שלא יאפשר לתוקף לנצל אותה.

על מה מתאמנים?

אני מעתיק מהאתר של של החבר'ה שעושים את זה – "אל הלב".
הגנה עצמית בשיטת אימפקט
מה זה אימפקט?
אימפקט היא שיטת הגנה עצמית ב"פול קונטאקט". השיטה נוצרה במיוחד עבור נערות ונשים בכדי לתת להן כלים שימושיים להגנה עצמית מתוך התחשבות בנקודות החוזק והיכולות הפיזיות שלהן כנשים.
סדנאות האימפקט מורכבות מלימוד טכניקות פיזיות ומילוליות פשוטות ויעילות להתמודדות עם מצבי סיכון ולאחר מכן תרגולן בסימולציות מלאות עם מדריך בחליפת מגן. הסדנאות מתמקדות בנושאי הטרדות ותקיפות מיניות ומקיפות קשת רחבה של מצבים החל מהטרדה מינית ע"י זרים או מכרים (חבר, קרוב משפחה, עמית לעבודה) וכלה באיום פיזי ממשי. ייחודה של הסדנה הוא בהזדמנות שניתנת למשתתפות לחוות את עוצמת ויעילות הטכניקות מול תוקף ממשי ובסיטואציות מציאותיות.

איפה מתאמנים?
אני מצרף קישור לאתר:
ו... כן, יש גם סדנאות לילדים. אני ממליץ בחום, לכל אחת, לכל ילד, לפני שקרה משהו, וכמובן גם אחרי. בסופו של דבר החוויות הלא נעימות שלנו הן ניסיון החיים שלנו, המוביל אותנו להיות יותר ממוקדים בפעם הבאה.
שלכם
אודי


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה