יום שבת, 10 בנובמבר 2012

כך נראית מנהיגות אמתית. שאפו שלי


בס"ד                                                      מוצאי שבת פרשת חיי שרה, תשע"ג

משהו קצר על ידיעה שהתפרסמה הערב ב"גלובס", ידיעה אודות פרישתו של אורי שגיא מן ההתמודדות במפלגת העבודה:

שלי יחימוביץ' על פרישת שגיא: "לא נפנה עורף לקורבן"
"אי אפשר להפנות עורף לקורבן - גם אם זה מזיק פוליטית וגם אם משלמים על כך מחיר", אמרה ח"כ יחימוביץ' בכנס הנשים המתמודדות בפריימריז בעבודה. היא הדגישה כי "הרף שלנו הוא לא פלילי. יש לנו רף אחר - והוא בתחום המוסרי". יושבת-ראש העבודה הוסיפה כי "הדוגמה האישית כאן היא מאוד קריטית, כי ברגע הזה אנחנו נבחנות כמנהיגות".

אורי שגיא הוא לוחם עתיר זכויות. בתקופת הטירונות שלי ובקורס מכי"ם הוא היה המח"ט הנערץ. דברו על כך שהוא מקצועי, שהוא אמיץ, שבמלחמת ששת הימים לחם בתעלות של תל עזאזיאת עם מקלע 0.3, ששדרג את סיירת גולני כשהיה מפקדה ועוד. מי שרוצה לקרוא את ההמשך יכול להסתכל בויקיפדיה.
מולו עמדה שלי יחימוביץ ובקשה ממנו להשיב לתלונות נגדו. היא הייתה יכולה בקלות "להחליק" את זה, לטעון שהתלונות נגדו אינן שקולות לזכויותיו הרבות, לומר שאין הוכחות, שחלה התיישנות. היא לא עשתה את כל הדברים האלו, מפני שהיא יודעת, שיש דברים לא נסלחים.
כך נראים מנהיגים.
לצערי, המגזר הציוני דתי חסר מנהיגים מהזן הזה. כאשר נפגעי הרב קופלוביץ יזמו עצומה הקוראת שלא לתת לרב דרוקמן פרס ישראל בשל חלקו בטיוח הפרשה, האשימו אותם ב"טהרנות", כלומר, בחיפוש טוהר כזה שלא ייתכן שקיים במציאות. "ברור שאדם עתיר זכויות כמו הרב דרוקמן עלול לטעות; רק מי שלא עושה לא טועה", אמרו. ככה זה כשאין מנהיג שמסוגל להסתכל לחוטא בעיניים ולתבוע ממנו לענות על הטענות נגדו.  
יש סוג של טעויות שלא ניתן לסלוח עליהן, וגם לא לשכוח אותן – פגיעות מיניות, ותמיכה בהן. מלכות בית דוד כמעט נקטעה באיבה בשל חטא דוד ובת שבע. נתן הנביא, שהוכיח את דוד, לא הואשם ב"טהרנות", על אף היותו של דוד המלך איש עתיר זכויות, לוחם ומצביא בחסד. רק התשובה השלמה של דוד המלך, יחד עם העונש שקיבל, היוו כפרה על החטא הזה. אבל תיקון של חטאים מהסוג הזה דורשת מנהיגות אמתית.
האם ייתכן שהגנים של מנהיגות אמתית עוברים בירושה דווקא במפלגת העבודה?
שאפו שלי!

שלכם
אודי

תגובה 1:

  1. השוואה חשובה ונדרשת, ציון דרך משמעותי בפוליטיקה הישראלית, לא עוד טיוחים ושאלות רפות, שאלות נוקבות שגורמות לנילון לקבל החלטה אחראית

    השבמחק